لپ تاپ گیمینگ یا ورک استیشن

خرید لپ تاپ ، نیازمند انجام تحقیق‌های فراوانی است و در مرحله‌ی اول شما باید بدانید که در اصل این دستگاه را برای چه کاری نیاز دارید و کاربرد شما چیست؟ گیمینگ یا رندرینگ؟ لپ تاپ اداری و سبک؟ لپ تاپ گیمینگ یا ورک استیشن ؟ شرکت‌های سازنده و در اصل طراحی و مونتاژ قطعات مانند ایسوس، ریزر و … که دستی در طراحی و توسعه‌ی لپ تاپ های گیمینگ و ورک استیشن دارند، زمانی که تصمیم به ساخت مدل جدیدی می‌کنند، آن را با پسوند‌های بخصوص نام‌گذاری می‌کنند تا علاوه بر راحتی مشتری، بتوان تشخیص داد که کدام یک از لپتاپ‌ها مخصوص بازی، کار‌های اداری و سبک و همچنین رندرینگ و کار‌های سنگین مانند مایا و ۳D MAX می‌باشد.

علت این مورد نیز مشخص است، چرا که هر کدام یک از کاربری‌ها نیازمند سخت‌افزار بخصوص هستند و سخت‌افزار‌های مختلف نیز برای داشتن بهترین عملکرد، باید دارای خنک‌کنندگی، طراحی و وزن مناسبی باشند. حال اگر که به دنبال دریافت اطلاعات بیشتر در این رابطه هستید تا بتوانید انتخاب خود را با اطلاعات بیشتری انجام دهید، در ادامه همراه ما باشید.

لپ تاپ گیمینگ یا ورک استیشن

مقایسه پردازنده ها

یکی از مهم‌ترین بخش و قطعاتی که در برنامه‌های پردازشی اهمیت زیادی دارد را می‌توان پردازنده دانست. زمانی که شما به فکر انجام چند کار به صورت همزمان هستید و برای مثال چندین برنامه را باز نگه‌دارید، باید سیستم شما مجهز به پردازنده‌ای باشد که حداقل دارای ۴ هسته‌ی قدرتمند است.

البته پیشنهاد می‌شود معیار خود را ۴ هسته همراه با ۸ رشته قرار دهید، امروزه با پیشرفت تکنولوژی هایپر ثردینگ، شاهد استفاده از ثرد‌ها به عنوان هسته‌ی مجازی هستیم که کار را بسیار راحت‌تر کرده است. در رابطه با لپ تاپ های گیمینگ نیز به همین صورت است و شما باید پرازنده‌ای نسل جدید را تهیه کنید که در اغلب اوقات دارای پسوند HQ باشد.

مقایسه حافظه‌ی رم

یکی دیگر از مواردی که دارای اهمیت زیادی است را می‌توان حافظه‌ی موقت یا رم دانست. این حافظه نیز بسیار حائز اهمیت است، چرا که اگر مانند مثال قبلی نیازمند باز کردن چند برنامه به صورت همزمان باشید، به صورت حداقلی ما رم ۸ و در حالت ایده‌آل ۱۶ و ۳۲ را به شما پیشنهاد می‌دهیم.

البته با توجه به حجم نیاز شما و برنامه‌های کاربردی، رم مورد نیاز برای ادیت ویدئو‌های با رزولوشن بالا نظیر ۴K و زمان طولانی تا ۶۴ گیگابایت یا فراتر نیز قابل گسترش است. این حافظه برای گیمر نیز بسیار مهم است و تمام بازی‌های باکیفیت، امروزه نیازمند ۱۶ گیگابایت رم از نوع ddr4 هستند که باعث می‌شود این معیار نیز در بخش گیمینگ مهم باشد.

ظاهر و طراحی لپ تاپ

نکته‌ی دیگر را می‌توان طراحی لپتاپ دانست، این مورد نیز بسیار مهم است و اگر شما به فکر خرید لپتاپ گیمینگ هستید، باید این مورد را مد نظر خود قرار دهید. علت آن هم مشخص است، زمانی که شما به صورت طولانی مدت و چند ساعته با لپتاپ خود بازی کنید، گرمای زیادی از آن خارج می‌شود.

سیستم طراحی و خنک‌کنندگی لپ تاپ گیمینگ در این حالت بسیار مهم است و اگر آن به خوبی پیاده‌سازی نشده باشد می‌تواند باعث گرمای سریع و کاهش راندمان لپتاپ شما در طولانی مدت شود. از بهترین نمونه‌های طراحی می‌توان به سری راگ ایسوس و بلید ریزر اشاره کرد.

مقایسه کارت گرافیک

در اصل می‌توان مهمترین قطعه برای یک گیمر و مهمترین قطعه‌ی یک لپ تاپ گیمینگ را کارت گرافیک آن دانست. شما باید در این موضوع دقت زیادی به خرج دهید چرا که کارت‌های گرافیکی لپ تاپ بسیار ضعیف‌تر از نسخه دکستاپ هستند و به همین علت در انواع مختلف با مصرف برق متفاوتی وجود دارند و برای مثال شاهد وجود کارت ۳۰۶۰ در دو نوع ۹۰ و ۱۲۰ واتی هستیم که دارای پرفورمنس متفاوتی هستند. همچنین برای کار با برنامه‌های ورک استیشن و اداری نیز نیازمند حداقل گرافیک قدرتمندی هستید.

ایدوکالا

حافظه ذخیره سازی

آخرین موردی که باید به آن نیز توجه ویژه‌ای داشته باشید، حافظه‌ی ذخیره سازی است. امروزه دیگر شاهد استفاده از HDD برای سیستم عامل نیستیم و اغلب لپ تاپ های گیمینگ و پیشرفته، دارای یک ssd از نوع m2 یا ساتا برای ذخیره‌سازی فایل‌های ویندوزی هستند. این کار باعث می‌شود تا سیستم شما بسیار سریع‌تر شده و در کاربری های ورک استیشن نیز راندمان بهتری داشته باشد. از نظر گیمینگ نیز شاهد استفاده از ssd هستیم چرا که بازی‌های جدید نیازمند حافظه‌های سریع‌تری هستند.

ممنونیم که تا پایان این مطلب همراه ما بودید، امیدواریم از خواندن موارد گفته شده لذت برده باشید و بتوانید اطلاعات جامع و کاملی در رابطه با لپ تاپ گیمینگ و ورک استیشن بدست بیاورید. ما سعی داشتیم تا به صورت مختصر و مفید به ذکر کاربرد، مزیت و معایب هر کدام بپردازیم تا شما متوجه شوید که در صورت باید به خرید لپ تاپ گیمینگ یا لپ تاپ ورک استیشن فکر کنید. همانطور که گفتیم، هر دوی این موارد دارای کاربرد‌های متفاوت و طراحی‌های بخصوص خود هستند، لذا باید بر اساس نیاز و سلیقه‌ی خود به انتخاب آن‌ها بپردازید.

نتیجه گیری

با توجه به اینکه مشخصات سخت افزار این دو رده کاربری لپ تاپ شبیه هم هستن تجربه ما در فروشگاه ایدوکالا این بوده که اگر قصد انجام کارهای گیم رو از لپ تاپ دارید حتما سراغ لپ تاپ های گیمینگ بروید و اگر قصد استفاده در کارهای طراحی و رندر و مهندسی حتما از لپ تاپ های ورک استیشن استفاده کنید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

enemad-logo